perjantai 1. huhtikuuta 2016

Vuodenaika vaihtuu, iho kärsii. Tuotteita kuivalle, herkälle iholle


Oon joskus (muutaman kerran) maininnutkin että etsin jatkuvasti uusia hyviä tuotteita ihonhoitoon. Näin kun vuodenaika vaihtuu, mun iho kuivuu ja herkistyy enemmän kuin esim. kovilla pakkasilla! Uusissa tuotteissa arvostan toimivuuden lisäksi mm. helppoa saatavuutta (marketit/tavaratalot), hyvää hinta-laatusuhdetta ja kotimaisuutta, ekologisuus on iso plussa. Katson muutenkin aika tarkasti kaupassa onko haluamalleni tuotteelle (järkevällä hinnalla) kotimaista vaihtoehtoa.


Kädet ja jalat on nyt ollut mun riesana, varsinkin kädet kiitos remontin ja muuton vaikka kyllä kädet muutenkin on kovilla niin kotona kuin töissäkin. Jalat, siis tarkemmin sanottuna kantapäät mulla on ollut ihan hirveessä kunnossa vaikka rasvailenkin säännöllisesti. Mulla on tapana illalla ottaa sohvalle käsi ja jalkarasvat mukaan ja viimeisenä siinä kun päivät hommat on tehtynä, rasvata kädet ja jalat kunnolla. Usein vaan tuntuu että kaikki rasvat on ihme litkuja jotka ei auta mitään, vaikka luvattais maat ja taivaat ne vaan sotkee/ei imeydy ja jättää niljakkaan olon käsiin (siks tapaankin aina illalla rasvata ja päivän mittaan aivan liian vähän).

Sain kokeiluun Erisanin kuivan ihon tuotteita, täyteläinen suihkusaippua, täyteläinen kosteusvoide, täyteläinen jalkavoide sekä käsivoide c. Erityisesti mä ihastuin tuohon käsivoiteeseen. Ensin mä vähän ihmettelin kun käsivoide on purkissa eikä kätevässä tuubissa mutta voide on kyllä niin paksua ettei toimisi tuubissa. Vaikka käsivoide on tosi tykkyä, se silti levittyy hyvin ja imeytyy uskomattoman hyvin! Tätä voi laittaa kesken päivänkin ;D ja siis mun sormenpäät oli aivan karheat kaikesta siivoomisesta ja remontoimisesta, vaan eipä ole enään. Usein kun mun kädet on näin huonossa kunnossa aiheuttaa hajustetut käsivoiteet kirvelyä ja punoitusta, sitä vaaraa ei Erisanin tuotteissa ole koska ne on nimenomaan herkälle iholle valmistettu yhteistyössä allergia- ja astmaliiton kanssa.


Yhdistelmänä täyteläinen suihkusaippua ja täyteläinen vartalovoide jättävät ihanan pehmeän ihon. Oon joskus käyttänyt Erisanin jotain muuta kosteusvoidetta ja tämä on huomattavasti kosteuttavampi ja paksumpi koostumukseltaan. Ainut miinus että kosteusvoide tuubi voisi olla isompi koska mä oon aika kova läträämään näiden mun voiteiden kanssa.. ;D

Meillä on vielä aikamoinen kaaos koska kaapistot tuli pari päivää myöhässä ja kaikki niihin tulevat tavarat on siis vielä jätesäkeissä.. Ami ahkerana kasaa kaappeja ja mä vaan notkun koneella, oo ouu... No ei nyt aivan, puunasin mä juuri saunan ja tänään on tarkoitus kokeilla uuden kodin saunaa ensimäistä kertaa. Mikään nurkka ei ole vielä sisustuksellisesti valmiina joten videota ja kuvia saatte odotella, jännitys tiivistyy..hehhee..

Voide-läträäjä kiittää ja toivottaa ihanaa ihanaa viikonloppua kaikille ♥

5 kommenttia:

  1. Erisanilla on kyllä hyviä tuotteita! :) Meilläkin on ollut niiden tuotteita jonkun verran käytössä! Ihanaa lauantaita ja tsemppiä remppa/muuttoon! <3

    VastaaPoista
  2. Kiitoksia muuten vinkistä! Olen etsinyt sopivia rasvoja, kun mullakin on jalat ja kädet kamalan kuivat. Minä aina makkarissa rasvaan jalat ja kädet ennen nukkumaanmenoa mahdollisimman paksusti ja vedän sitten puuvillakäsineet ja -sukat päälle. Onhan se tosi karun näköistä nukkua hanskat kädessä, mutta pakko pahimpaan pakkasaikaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä kestä :) Tää käsirasva kyllä imeytyy tosi hyvin vaikka on paksua, mä inhoon mennä "rasvasilla" käsillä nukkumaan :D

      Poista

Kiitos kommentista ♥